Mi az, ami az üzleti életben a pénznél is fontosabb?

Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, ha leírom, hogy nem csak a pénz számít az üzleti életben. Sőt, van, ami annál is fontosabb. Több is. Én azonban most azt szeretném kiemelni a mai cikkemben, ami a hosszú távon a siker kulcsa. Ez a befektetések világában is maximálisan igaz, legfőképp az ügyfélkapcsolati oldalon. Ha ezt szem előtt tartod, akkor nem csak, hogy hamarabb éred el a céljaidat, de a kapcsolatépítés is könnyebben fog menni.

forrás: 123rf.com

Egy saját történettel szeretném kezdeni ezt a mai bejegyzést, jól fogja szemléltetni, hogy miről is lesz ma szó. Két vagy három éve történt ez az eset. Egy kis pénzváltóba igyekeztem néhány ezer eurót váltani. Több éve odajárok már, és nagyobb tételben szoktam váltani. Ezért mindig kapok némi kedvezményt az árfolyamokból. Nem egy országos hálózat tagja, egy kis magán cég.

Mindig váltunk pár szót mikor találkozunk, míg a pénzt számoljuk. Családról, hétköznapi témákról beszélgetünk. Átszámolta a forintot bankjegy számlálóval. Az egyik tízezresekből álló egymilliós köteget a széfből vette ki, lehúzta a gépen és visszatette rá a kötegelőt. Nem tűnt fel semmi különös. Én nem is számoltam át ezt a köteget, csak a többit.

Pár nap múlva vittem is be az egészet a bankba, hogy feltegyem a számlámra. Amikor a tízezresekből álló köteget számolta át az ügyintéző, feltűnt neki, hogy az egyik bankjegy nem tízezres, hanem húszezres. Meglepődtem, de ekkor még le se esett, hogy mi a szitu. Fogtam a tranzakciós bizonylatot és elindultam haza.

Útközben kezdtem ez azon gondolkozni, hogy a kötegbe a húszezres véletlenül kerülhetett bele egy tízezres helyett. Hazaérve az első dolgom volt, hogy összehasonlítottam a váltótól kapott bizonylatot a bankban kapottal. Azt pontosan tudtam, hogy mennyi forintot vittem a bankba azon kívül, amit a valutapénztáros adott át.

Pontosan tízezer forint volt a különbség. Felhívtam a munkahelyemről a pénzváltót és elújságoltam neki, hogy találtam egy húszezrest a kötegben, ezáltal tízezer forinttal többet kaptam. A feleségem még aznap délután bevitte a tízezer forintot. Nem győzött hálálkodni neki, és elmondta, hogy nálunk nem mutatkozik meg a hiány, mivel a tranzakciók más-más árfolyamon történnek. Az óta még több árfolyam kedvezményt kapok.

Azt hiszem a tanulság egyértelmű. Szerintem, ha becsületről van szó, nincs az a pénz, amiért azt megéri eljátszani. Valószínűleg sose derült volna ki és csakis a lelkiismeretemmel kellett volna elszámolnom. Mégse fordult meg a fejemben egy percig se, hogy megtartom a potyapénzt. Mindig abba kell belegondolni, hogy fordított esetben nekem is mennyire jól esne, ha valaki így járt volna el velem szemben.

Az üzleti siker hosszú távú titka

A fenti sztori egy remek példa lehet minden vállalkozó és ügyfelekkel foglalkozó alkalmazott számára. Nincs annál jobb bizalomépítő módszer, mint meglepni az ügyfelet, vagy az üzleti partnert azzal, hogy nem csak a saját hasznodat tartod szem előtt. A pénzügyi szektorban ezzel még inkább lehet érvényesülni.

A 2000-es évek vége és a 2010-es évek eleje sajnos arról szól, hogy pénzügyi tanácsadóknak mondott biztosításközvetítők vették rá az ügyfeleket a méregdrága unit-linked biztosítások kötésére igazi befektetés vagy megtakarítási program helyett. Természetesen nem az ügyfél érdekeit tartották szem előtt.

Ennek ez lett az eredménye, hogy lejáratták a szakmát és szinte lehetetlen előítéletek nélkül dolgozni valakinek befektetési vagy pénzügyi tanácsadóként. Ma már azért vannak olyan tanácsadók, akik értékesítés helyett valódi, értékes tanácsokkal látják el ügyfeleiket. Sajnos még elég kevesen. Nehéz elindulni az előítéletek miatt.

Ugyanakkor, ha képes vagy bizalmat építeni az emberekben, nyert ügyed van. Bizalom nélkül nincs üzlet. Hiába vagy szakmailag felkészült és magasan képzett. Ha nem bíznak meg benned az emberek, sajnos nem hozzád fognak fordulni, ha egy problémával néznek szembe. Ezért legyél mindig korrekt mindenkivel.

A személyes ajánlás ereje

A legtöbb marketinges és vállalkozó egyet ért abban, hogy a legnagyobb reklámértéke a személyes ajánlásnak van. Ha egy ügyfél elégedett egy termékkel vagy szolgáltatással, akkor szívesen fogja ajánlani ismerőseinek és barátainak.

A mai piaci versenyben egyre drágább megszerezni egy vevőt vagy ügyfelet. Főleg azért mert sok a konkurens, és leginkább, azért mert az emberek már elköteleződtek egy cég vagy márka iránt. A legnehezebb és legdrágább átcsábítani egy hűséges ügyfelet. Ezzel szemben a legolcsóbb egy új ügyfelet szerezni egy másik hűséges ügyfél ajánlásával.

Nem csak a presztízsedet fogja növelni az ismertségi körödben, ha elterjed rólad a korrekt üzleti magatartás, hanem csökkenteni fogja a reklámköltségeidet is. Mindig az új vevő megszerzése a legdrágább. Megtartani őket már kevesebbe kerül. Rengeteget nyerhetsz azon, ha olcsón tudsz új ügyfelet szerezni. Az új ügyfélhez vezető út pedig a bizalom.

Bizalmat építhetsz hasznos tartalmak és ötletek megosztásával is. Ne hidd, hogy ha egy értékes információt megosztasz a környezeteddel, akkor az árt az üzletnek. Épp ellenkezőleg. Ha rendszeresen osztasz meg szakmai tippeket, akkor az emberek látni fogják, hogy bízhatnak benned, mert megkönnyíted az életüket.

Egy másik módja a bizalomépítésnek az, ha mindig becsületes vagy és soha nem vered át az embereket. Lehet, hogy valami kamu átveréses üzlettel rövidtávon nagy haszonra tehetsz szert, de az biztos, hogy a vállalkozásod nem fog fennmaradni 1-2 évnél tovább. A közösségi média korában az etikátlan üzleti magatartás hamar elterjed és lehúzhatod a rolót.

Összegzés

Ha hosszútávon sikeres szeretnél lenni, mindig tartsd szem ellőtt, hogy az ügyfél érdeke a Te érdeked. Ha elterjed rólad, hogy csak a saját érdekeidet tartod szem előtt, az emberek el fognak fordulni tőled. Segíts az embereken, tedd jobbá az életüket és ez által jobbá teszed a sajátodat. Az önzetlen segítség kifizetődik mind anyagilag mind érzelmileg. Engem például mindig feldob, ha tudok másoknak segíteni, jól érzem magam tőle. Magabiztos leszek, és még jobban hiszek magamban. Légy Te is sikeres és építs bizalmat! Az eredménye hamarabb meglesz, mint gondolnád!

Ha tetszett a cikk és hasznosnak találod, akkor kedveld be és oszd meg Facebook-on! Várom a véleményeket, tapasztalatokat a hozzászólásokban.

 

 

Szeretnél hetente összefoglalót kapni a legfrissebb cikkekről? Iratkozz fel hírlevelünkre!

Legfrissebb cikkek az oldalon:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.